Iklan
yaiku kegiatan menehi informasi bab barang lan jasa sing migunaake media massa
online utawa offline.
Iklan
nduweni paugeran, yaiku:
1)
Iklan migunaake media
massa kanggo masifikasi layang.
2)
Migunaake sponsor sing
wes teridentifikasi.
3)
Nduweni sifat menehi
informasi marang khalayak.
4)
Nduweni tujuan kanggo
ngentokno audiens seakeh-akehe.
Jenis-jenise
iklan, yaiku :
A.
Iklan sing nganggo
dasar tujuan
1.
Iklan Informatif
Iklan informatif yaiku,
iklan kang nduweni paugeran :
a)
Nduweni tujuan mbentuk
kesadaran lan pengetahuan bab produk utawa fitur-fitur saka produk kang wes
ana.
b)
Njelasno cara kerja
pproduk.
c)
Menehi infrmasi harga
lan kemasan produk
d)
Ngoreksi produk
Tuladhane
iklan informatif yaiku iklan hp Sony Ericsson Z550i, iklan Dji Sam Soe, iklan
Coca Cola.
2.
Iklan Persuasif
Iklan persuasif nduweni
paugeran,yaiku :
a)
Nduweni tujuan
nyiptakno kesenengan, preferensi lan keyakinan, sahinggo konsumen arep tuku lan
migunaake barang lan jasa.
b)
Nganjurno khalayak
milih merk tertentu.
c)
Nganjurno kalayak tuku.
d)
Ngubah persepsi
konsumen.
e)
Mbujuk khalayak tuku
saiki.
Tuladhane
iklan persuasif yaiku, iklan Samsung Slim Fit T, iklan Canon Printer PIXMA
iP1200.
3.
Iklan reminder
Iklan reminder nduweni
paugeran, yaiku :
a)
Nduweni tujuan ndorong
konsumen tuku maneh barang lan jasa.
b)
Ngilingno konsumen tuku
produk iku.
c)
Njaga kesadaran produk.
d)
Njalin hubungan apik
karo kosumen.
Tuladha
: iklan Vita Zone, iklan Hotel Santika Malang, iklan Simpati Jitu.
B.
Iklan umum
1.
Iklan Tanggung Jawab
Sosial
Iklan tanggung jawab
sosial, yaiku iklan kang nduweni tujuan nyebarno pesan kang nduweni sifat
informatif, penerangan, pendidikan supaya mbentuk sikap warga, sahinggo nduweni
tanggung jawab marrang masalah sosial. Tuladha : iklan anjuran, lan iklan
penggambaran sosial.
2.
Iklan Bantahan
Iklan bantahan yaiku
iklan kang digunakake mbantah utawa nglawan isu kang nggawe rugi dan ndandani
citrane wong, perusahaan utawa merek kang tercemar amarga informasi kang ora
bener. Ciri khas iklan iki yaiku ndheleh komunikator gawe pihak kang teraniaya utawa digawe rugi
pihak liya. Tujuan iklan bantahan yaiku: ngilimisi iklan kang ora bener lan ora
nguntungno; nglurusno isu ing porsi kang bener, sesuai karo maksud perusahaan;
mbangun simpati khalayak; mbangun opini publik menawa perusahaan ana ing posisi
kang bener.
3.
Iklan Pembelaan
Iklan pembelaan yaiku
‘lawan’ saka iklan bantahan. Tujuan saka iklan iki yaiku supaya oleh simpati
saka khalayak menawa perusahaan ana ing posisi kang bener. Tuldhane yaiku iklan
kang kaiket karo hak paten.
4.
Iklan Perbaikan
Iklan perbaikan yaiku
iklan kanggo mbenakno layang-layang bab
hal kang wes kahung keliru lan disebarake nganggo media. Istilah lain iklan iki
yaiku iklan ralat utawa iklan pembetulan. Iklan iki nduweni tujuan kanggo
ngralat informasi sing keliru, sahinggo publik tetep oleh informasi kang bener.
5.
Iklan Keluarga
Iklan keluarga yaiku
iklan kang isi layang-layange
pemberitahuan saka pengiklan bab kedadiane peristiwa kekeluargaan marang
keluarga/khalayak lainne. Iklan keluarga biasane luwih akeh rupa iklan kolom
lan display, ora akeh nduweni isi ilustrasi gambar, lan luwih ngandalno layang
tulis. Tuladhane yaiku iklan bab kematian, pernikahan, wisuda, lan liya-liyane.
C.
Iklan khusus
1.
Iklan kang nganggo
dasar media kang digunakake :
a)
Iklan Cetak yaiku iklan
kang digawe lan dipasang karo migunakake teknik cetak. Tuladhane, yaiku: iklan
cetak surat kabar, iklan cetak baliho, iklan cetak poster, iklan spanduk, lan
liya-liyane.
b)
Iklan Elektronik yaiku
iklan kang dipasang ing media kaya radio, lan TV.
2.
Iklan kang nganggo
dasar tujuan iklan :
a)
Iklan Komersial yaiku
iklan bisnis kang nduweni tujuan kanggo ngentokno keuntungan ekonomi. Iklan
komersial dibagi dadi telung jenis iklan, yaiku iklan kanggo konsumen, kanggo
bisnis lan iklan kanggo profesional.
b)
Iklan Non Komersial
yaiku iklan kang digunakake kanggo nyampekake informasi, ndidik khalayak.
3.
Iklan kang nganggo
dasar bidang isi layang :
a)
Iklan Politik.
b)
Iklan Pendidikan.
c)
Iklan Kesehatan.
d)
Iklan kecantikan lan perawatan tubuh.
e)
Iklan Pariwisata.
f)
Iklan hiburan.
g)
Iklan Olah Raga.
h)
Iklan Hukum.
i)
Iklan Lowongan
Pekerjaan / Recruitment.
j)
Iklan Duka Cita.
k)
Iklan Perkawinan.
l)
Iklan panganan lan ombean.
m)
Iklan Otomotif.
n)
Iklan lingkungan Hidup.
o)
Iklan Media.
4.
Iklan kang nganggo
dasar komunikatore
a)
Iklan Personal.
b)
Iklan Keluarga.
c)
Iklan Instusi.
5.
Iklan kang nganggo
dasar cakupan
a)
Iklan Lokal yaiku iklan
kang cakupan khalayak sasaran kang dituju ana ing wilayah lokal, kayata
pedesaan utawa perkotaan, utawa kabupaten.
b)
Iklan Regional yaiku
iklan kang cakupan khalayak luwih saka siji wilayah lokal.
c)
Iklan Nasional yaiku
iklan kang target konsumen ana ing kabeh wilayah negara.
d)
Iklan Internasional
yaiku iklan kang mbidik khalayak kang njangkau trans nasional utawa luwih saka
siji negara.
6.
Iklan kang nganggo
dasar fungsi
a)
Iklan Informasi yaiku
iklan kang nitik beratke isi kanggo
informasi kanggo khalayak.
b)
Iklan Persuasi yaiku
iklan kang nitik beratke ing upaya ngaruhi khalayak kanggo nglakokake
penggawean.
c)
Iklan mendidik yaiku
iklan kang nitik beratke ing tujuan ndidik khalayak, supaya khalayak ngerti lan
nduwe pengetahuan.
d)
Iklan Parodi/Hiburan
yaiku iklan kang digawe kanggo keperluan guyonan
No comments:
Post a Comment